מוצרים מומלצים לשינה טובה

חדר השינה הפך אצלנו בדירה לסוג של מקדש.
למדתי עם השנים אילו דברים עלולים לשבש את הלילה וכיצד להתגבר על הפרעות שינה בעזרת מוצרים וגאדג'טים טובים.



קשיים בהירדמות, שינה לא איכותית או שינה לא רציפה הן תופעות מאוד נפוצות בחברה המודרנית מלאת הגירויים, המסכים והקצב הבלתי פוסק. חרשתי את האינטרנט כדי להבין איך אפשר לחיות אחרת. איך אפשר לסנן את האור הכחול הבעייתי, להיכנס אל תוך מיטה מחבקת, לנטרל את רעשי הרחוב, להירדם בחשכה מוחלטת ולנתר את ביצועי השינה כדי ללמוד איך להשתפר ללילה הבא. 


אני יודע, זה יכול בהתחלה להישמע קצת מוגזם.
״למה לא פשוט ללכת לישון באופן רגיל?״, ״למה להוציא כל כך הרבה כסף על מוצרים?״,״אתה באמת צריך את כל הגאדג'טים האלו?״ אלו שאלות שאני שומע כל הזמן.


אני מאמין ששינה טובה היא כנראה אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו יכולים לעשות לבריאות שלנו. אנחנו משקיעים כל כך הרבה כסף, זמן ואנרגיה בכושר ותזונה, למה להתקמצן על השינה?


לדעתי הגיע הזמן להתחיל להשקיע בשינה, להפוך ל"מיטיבי שינה", להחזיר את ״השליש האבוד״ וללמוד לישון את שנת הלילה הטובה ביותר בחיינו.


יש אינספור מוצרים שנועדו לשפר את איכות השינה, בחרתי בשבילכם את חמשת המוצרים שאני הכי אוהב, מוצרים שאני יכול לומר בלב שלם ששינו לי את החיים.



1 ← כיסוי עיניים ל-100% חשכה


חושך הוא מרכיב מרכזי במתכון לשינה טובה.
עדיף שחדר השינה יהיה כמה שיותר חשוך כדי לתת לעיניים שלנו מנוחה מלאה.


ישנן בשוק עשרות סוגים שונים של מסכות כיסוי עיניים, אנחנו אוהבים במיוחד את Manta Mask בזכות העיצוב המצוין שלה. המסכה יוצרת 100% חשכה, עשויה מחומרים רכים, נוחים ונושמים. עיצבו אותה חכם כך שלא תלחץ על העיניים, השאירו מקום לתזוזה של העפעפיים ומקום נוח לאף. 

ניתן להתאים את גודל המסיכה והיא אפילו נוחה לאלו שישנים על הבטן או על הצד. 


יתרונות: להתראות לאור המציק  | חסרונות: תחושה של משהו על הפנים | מחיר: 100 ש״ח


לרכישה

---


2 ← הטבעת שעוזרת לי לישון - Oura Ring


OURA היא טבעת ניטור שינה אופנתית עם סנסורים שעוזרים למדוד את השינה בצורה הכי מדויקת שיש כיום במכשיר לביש. כל בוקר אני יכול ללמוד איך ישנתי, לקבל ציון וניתוח מרתק מה בעצם התרחש בלילה.

האם כוס היין של אתמול השפיעה לי על השינה העמוקה? (Deep Sleep) כמה זמן ביליתי השבוע בשנת REM? מהי השעה הכי מומלצת בשבילי להכנס למיטה? כמה זמן בממוצע ישנתי החודש? ועוד תובנות שעוזרות לי להיות הרבה יותר מודע לשינה ולשפר אותה מלילה ללילה.


הטבעת מגיעה יחד עם אפליקציה ייעודית ששולחת מדי בוקר דיווח עשיר בדאטה ומתרגמת את הנתונים לכדי "ציון מוכנות" (בין 1 ל-100), ציון שאומר לי כמה אני מוכן ״לכבוש את העולם״.


"What gets measured gets managed"  

  • Peter Drucker


לדעתי טכנולוגיות למעקב שינה יכולות לעזור להכיר יותר טוב את התבניות והרגלי השינה שלי.
מעקב ולמידה קבועה עוזרות לי להשתפר ולישון טוב יותר.

 

יתרונות: טבעת קטנה ונוחה | חסרונות: השקעה כספית לא קטנה | מחיר: 1,800 ש״ח


לרכישה

---


3 ← משקפיים לסינון אור כחול ממסכים


אור כחול נתפס במערכת הגופנית שלנו כאור יום.
מכשירים כמו טלוויזיה, הטלפון הנייד והמחשבים מפיצים אור כחול ובכך מבלבלים את השעון הביולוגי שלנו. 


סינון אור כחול הוא דבר הכרחי במציאות הדיגיטלית שבה אנחנו חיים.
חשיפה לאור כחול לפני השינה מעכבת את התהליך הטבעי של הגוף לקראת לילה ומפחיתה את ייצור והפרשת המלטונין (הורמון השינה העיקרי בגופנו) ההכרחית לנו עבור השינה והאיכות שלה. 


כדי לשמור באופן טבעי על רמות מלטונין מאוזנות, מומלץ להתנתק מהמסכים כמה שעות לפני השינה ולנסות להימנע מחשיפה לאור הכחול על-ידי הרכבת משקפיים מיוחדים המסננים את הספקטרום הכחול הבעייתי.


ישנם עשרות סוגים של משקפיים לסינון כחול בשוק, אני בעד להשקיע קצת יותר מהמחיר הממוצע בזוג אחד איכותי שגם נראה סטייל. רוב שעות היום אנחנו מעבירים מול המסך, כמעט ואין יום שאנחנו לא נחשפים בו לכמויות של אור כחול בשעות הערב. לדעתי זו השקעה ששווה כל שקל. 


יתרונות: שמירה על העיניים והשינה | חסרונות: עוד משהו להסתובב איתו | מחיר: 140 ש״ח

לרכישה


---



4 ←  שמיכה כבדה - החיבוק שירגיע אתכם

 

שמיכה כבדה, כשמה כן היא - כבדה.
מדובר בשמיכה במשקל 2 ק״ג ומעלה שהמשקל מתחלק בה בצורה אחידה ומעניקה תחושת ביטחון.

השמיכה מנצלת את כוחו של המשקל כדי להרפות את מערכת העצבים וליצור "הדמיית מגע עמוק", תחושה של חיבוק/לחץ אחיד לכל אורך הגוף. תחושה שעוזרת להירגע ולהרגיש שלווה קצת כמו שמרגישים בזמן חיבוק.


במקור השתמשו בשמיכות כבדות כדי לטפל באוטיזם, בהפרעות של ויסות חושי וקשיי קשב וריכוז.  בשנים האחרונות מחקרים מצאו ששמיכות כבדות יכולות לעזור גם לאלו הסובלים מהפרעות שינה, למתמודדים עם חרדה, לחצים ולכל מי שמעוניין להירדם בשלווה. 


ניתן לרכוש שמיכות כבדות במשקלים שונים, כדי לבחור את המשקל הכי נכון בשבילכם, מומלץ לרכוש שמיכה ששוקלת 15% - 20%  ממשקל גופכם. לדוגמא שמיכה במשקל של 9 ק״ג תתאים לבעלי משקל גוף בין 50-65 ק״ג. אני ממליץ ללכת על המשקל הקצת יותר גבוה, מתרגלים לזה מאוד מהר :)


יתרונות: זה כל כך נעים | חסרונות: יותר קשה לסדר את המיטה בבוקר | מחיר: 699 ש״ח


לרכישה בארץ עם 30 ימי ניסיון


---



5 ← מכונת רעש לבן - הרעש שירדים אתכם

 

אתם שוכבים במיטה, שקט בחוץ.. צרצרים.. ופתאום צפירת רכב מקפיצה חודרת מבחוץ.

מכשיר רעש לבן יכול לעזור על ידי החלפת הרעשים החודרים מבחוץ בצליל מונוטוני, מרגיע ומתמשך שעוזר להירדם.


חלק מהמכשירים בנויים ליצירת רעש לבן בלבד, בעוד שאחרים כוללים צלילים טבעיים ומרגיעים כמו רחש הגלים ​​או גשם העוזרים לטשטש את רעשי הרקע וליהנות משינה שקטה ללא הפרעות לבריאות הגוף והנפש.


יתרונות: לילה יותר שקט | חסרונות: אפשר גם פשוט לשמוע רעש לבן ביוטיוב | מחיר: 150 ש״ח


לרכישה

---


לסיכום:


כנראה שאין סוף למסע שיפור השינה.
למזלנו אנחנו לא חייבים לסבול בלילה, אנשים חכמים ומוכשרים השקיעו זמן ומחשבה בלהמציא מוצרים שיכולים לעזור לנו לישון טוב יותר.


אני מאמין שהגיע הזמן להתחיל להשקיע בשינה כמו שצריך.
שינה טובה היא אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו יכולים לעשות לבריאות, לרמת האושר והפרודוקטיביות שלנו. כל שקל שנשקיע יחזור אלינו פי כמה בחזרה. 


לא חייבים להשתגע ולהזמין את כל המוצרים, מספיק להזמין מוצר אחד שאתם מרגישים שהכי יעזור לכם כרגע. יש לך מחשבות טורדניות בלילה? כנראה ששמיכה כבדה תעזור. מבלים הרבה זמן מול המסך בערב? שווה לנסות לחסום את האור הכחול בעזרת משקפיים מיוחדים. 


שינה היא משהו שאנחנו הולכים לעשות כל החיים, אנחנו משקיעים בה שליש מחיינו.
אפשר כל כמה זמן להתפנק במוצר חדש, אלו כנראה יהיו המתנות הכי טובות שתוכלו לקנות לעצמכם. 


לכתבות נוספות